گالری کارگاه نجار مبلمان مدرنیستی برزیل را به نمایش می گذارد

گالری کارگاه نجار مبلمان مدرنیستی برزیل را به نمایش می گذارد

اثری از لینا بو بردی و خوزه زانین کالداس در گالری کارپنترز کارپنترز در شهر نیویورک به عنوان بخشی از نمایشگاه مبلمان مدرنیستی برزیلی به نمایش درآمد.

این نمایشگاه با نام Turning Tides: Designing a Modern Brazil Brazil، 75 سال طراحی این کشور آمریکای جنوبی را برجسته کرد.

گالری مرتفع با چراغ های آویز و مبلمان برزیلیگالری مرتفع با چراغ های آویز و مبلمان برزیلی
گالری کارپنترز، مبلمان مدرنیستی برزیلی را در محل خود در نیویورک به نمایش گذاشت

به گزارش گالری کارپنترز، این برای بررسی تأثیر اشیاء و مبلمان تأثیرگذار بر زندگی روزمره در کشور و جاهای دیگر راه اندازی شد.

این نمایشگاه شامل آثاری از طراحان پس از جنگ برزیل مانند خواکیم تنریرو، خورخه زالزوپین و سرجیو رودریگز، اما همچنین استعدادهای معاصر مانند استودیو کامپانا بود که تحت تأثیر استفاده تجربی این شخصیت‌های تاریخی از رنگ، بافت، مواد و فرم قرار گرفته‌اند. و صنایع دستی سنتی

میز چوبی سه قسمتیمیز چوبی سه قسمتی
این نمایشگاه شامل مبلمان چوبی خوزه زانین کالداس بود

گالری کارپنترز گفت: «Turning Tides به کادر متنوعی از هنرمندانی که آثارشان را در بوته تاریخ غنی فرهنگی برزیل هدایت کردند و شکل دادند، که منعکس کننده تغییرات اجتماعی، فرهنگی و سیاسی مهمی بود که بر جنبه های مختلف جامعه تأثیر گذاشت، تجلیل می کند.

میز ناهار خوری کالداس که با استفاده از یک تنه درخت Pequi تهیه شده در منطقه Região Centro-Oeste تولید شده است، تفسیر این طراحان از مدرنیسم و ​​کمک به توسعه سبک متمایز آمریکای لاتین را نشان می دهد.

میز و صندلی سرجیو رودریگزمیز و صندلی سرجیو رودریگز
طراحان پس از جنگ مانند Lina Bo Bardi Sergio Rodrigues نیز در آن حضور داشتند. در تصویر، چهارپایه های سرجیو رودریگز و یک میز از بو بردی دیده می شود

کالداس جنبش Móveis Denúncia را رهبری کرد که هدف آن حفظ جنگل‌های محلی بود و اغلب از مواد درختان افتاده استفاده می‌کرد.

ماریا سیسیلیا لوشیاوو، دانشیار طراحی در دانشکده معماری و شهرسازی، دانشگاه سائوپائولو، گفت: «این نمایشگاه پارچه‌ای را برای زندگی مدرن در برزیل ارائه می‌کند.

“مردم شاهد روندهای مختلف، آوانگارد و تنوع مواد]مورد استفاده، اما همچنین حضور مستقل چوب بودند که پیوند طراحان را با فرهنگ بومی و آغاز مبلمان برزیلی ایجاد کرد.”

میز قهوه خوری Joaquim Tenreiroمیز قهوه خوری Joaquim Tenreiro
این شامل انواع سبک های مبلمان برزیلی بود. تصاویر، صندلی های راحتی از خورخه زالزوپین و یک میز قهوه از خواکیم تنریرو هستند.

بسیاری از قطعات مبلمان توسط معمارانی طراحی شده اند که مبلمان نیز ایجاد کرده اند، مانند لینا بو بردی متولد ایتالیا.

میز تحریر دهه 1950 او با استفاده از چوب کاویونا تولید شد و شامل پاهای Z شکل بود که به گفته گالری، بخش عمده ای از کمک برزیل به مدرنیسم بود.

مبلمان مدرن برزیلیمبلمان مدرن برزیلی
چوب به شدت در طرح ها به چشم می خورد. در تصویر مبل Hauner اثر Sergio Rodrigues و میز قهوه Scipanelli است

از دیگر طراحان اروپایی که در این دوره زمانی به این کشور نقل مکان کردند، می‌توان به کارلو هاونر و مارتین آیسلر اشاره کرد که یک قاب فلزی ارگانیک و لوله‌ای شکل برگشت پذیر را توسعه دادند.

میزهای جانبی مقعر با روکش فولادی و شیشه ای توسط معمار اسکار نیمایر، که مسئول طرح اصلی برازیلیا پایتخت کشور بود، نیز در معرض دید قرار گرفت.

Loic Le Gaillard یکی از بنیانگذاران گالری کارپنترز گفت: «Turning Tides به میراث طراحی برزیل ادای احترام می کند و تأثیر تاریخی مدرنیسم، صنایع دستی محلی و نوآوری را برجسته می کند.

هر قطعه – از خواکیم تنریرو گرفته تا سرجیو رودریگز و لینا بو بردی، داستانی از انعطاف‌پذیری، نبوغ و تلاش بی‌وقفه زیبایی را روایت می‌کند.

مبلمان مدرن برزیلیمبلمان مدرن برزیلی
بسیاری از طراحان در اروپا به دنیا آمدند و بعدها به برزیل نقل مکان کردند

طراحی برزیلی در تعدادی از نمایش‌های اخیر در این شهر آمریکا، از جمله نمایش انفرادی اخیر استودیو کامپانا، اولین نمایش پس از مرگ فرناندو کامپانا، بنیان‌گذار استودیو، به نمایش درآمده است.

عکاسی توسط مت هرینگتون است.

نمایشگاه The Turning Tides: Designing a Modern Brazil از 7 مارس تا 31 مه در گالری کارپنترز کارپنترز برپاست. برای نمایشگاه های معماری و طراحی بیشتر به راهنمای رویدادهای Dezeen مراجعه کنید.

منبع: https://www.dezeen.com/2024/04/30/brazil-modernist-furniture-carpenters-workshop-gallery/

توسط دکور

دکوراسیون